Доповідь на семінар

Методичний супровід впровадження Державних стандартів у початковій та базовій школі
(доповідь до презентації)

Слайд №2
Перший раз - у перший клас. 2012 рік. Цей рік незвичайний. З 1 вересня 2012 року перший клас почав працювати за новим Державним стандартом.
 ( кадри 1 вересня)
Слайд №3
            У жовтні 2012 року було проведено рейд - огляд  «Готовність початкової школи до роботи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти». За результатами огляду встановлено, що 1 клас  Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. забезпечений необхідною нормативно - правовою, матеріально- технічною базою . (кадри кабінету)
Слайд №4
Уже три роки у нашій школі проходить Всеукраїнська акції «Дай руку, першокласнику!». Під час цієї акції для першокласників було закуплено іграшки, облаштована кімната відпочинку, ігровий майданчик. (Ігрушки, модулі)
Слайд №5
У  методичному кабінеті створено папку, у якій є матеріали по впровадженні Державного стандарту: програма, методичні рекомендації з вивчення предметів у 1,2,5 класах, розроблений план заходів щодо впровадження Державного стандарту,  новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, рекомендації психолога, виданий наказ.
Для формування у молодших школярів компетентностей вчителі  використовують різні методи, форми та технології навчання. Щоб ця робота мала результати  було організовано систему науково-методичної роботи з педагогічними кадрами:
- семінар  з проблеми «Педагогічні технології на уроках в початковій школі як фактор формування інноваційної особистості»;
 - творчий звіт роботи учителів початкових класів з проблеми «Модернізація змісту початкової школи»;
Через систему семінарів, круглих столів, науково-практичних семінарів вчителі відпрацьовують нові методики роботи.
Слайд №6 Під час проведення  засідань методичних об'єднань, нарад, науково – практичних семінарів, засідань творчих груп,  практичних занять вчителі початкових класів  ознайомилися із новими  вимогами щодо викладання у 1,2,5 класах освітніх галузей «Математика», «Природознавство», «Мова і література», «Людина і світ», довідалися про основні сучасні форми і методи викладання   предметів  початкової та базової школи тощо
На засіданнях  динамічних та  творчих груп  було опрацьовано та вироблено методичні рекомендації щодо особливостей організації навчально – виховного процесу у початковій школі, особлива увага зверталася на  розрізнення понять «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід».  
Слайд №7
Учитель повинен знати про дитину якомога більше. Тому для педагогів і вихователів дитячого садка «Ромашка» обов’язковою є координація дій щодо вихованців: це  спільні   засідання методичних об’єднань; відвідування уроків у школі та заняття в дитячому садку; загальні батьківські збори; робота консультаційного пункту; підготовка рекомендацій для батьків;
    (у дитячому садку)
Складений план спільної роботи, програми  співпраці по організації наступності між дитсадком та школою. Спланована спільна робота методичних об'єднань вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів, що  дає позитивні результати у підготовці та навчанні дітей.
Слайд №8
Особливо вчителі ставляться до гіперактивних дітей, а тому організовують свою та дитячу діяльність так, щоб   дітей привернути до уваги та розбудити їхню пам'ять. Ефективною формою організації творчої діяльності молодших школярів на уроці є гра. Вона допомагає дітям самовиразитися, розкрити свої таланти і краще засвоїти програмовий матеріал.
Учителям 1,2,5 класів рекомендовано проводити ігри систематично й цілеспрямовано на кожному уроці.
Слайд №9
Однією з вимог нового Державного стандарту є формування  в учнів життєвих компетентностей. Враховуючи це вчитель вчить першокласників пов’язувати новий  матеріал із раніше вивченим, з життєвим досвідом дітей, вчать використовувати набуті знання з інших предметів.  (уроки)

 Ігрові форми діяльності мають бути домінуючими під час навчання. Домашні завдання учням першого класу не задаються. Навчальні досягнення учнів першого класу оцінюються вербально.
Слайд №10
У перший раз, як правило, діти йдуть із задоволенням до школи. Але підтримувати ці відчуття дуже важко. Інтенсивна навчальна програма, вимоги вчителів та батьків, утома – вже це може визвати у першокласника страх перед школою. Тому профілактика шкільної дезадаптації є головною метою учителів та соціально-психологічної служби школи. (діти радіють, дитина плаче)
  З цією метою організовується спільна робота вчителів, соціально-психологічної служби, керівників гуртків та батьків виявляє і забезпечує оптимальні умови для повноцінного фізичного, психологічного та духовного розвитку дитини. (МО, психолог, гурток, батьківські збори)
Слайд №11
У школі ведеться створення електронного кейсу «На допомогу педагогам 1,2,5 класів». (за комп’ютером учителі)
                Кожного року проходить моніторинг стану викладання в 1 класі.
З 1 вересня 2012 року 5 клас почав працювати за новим Державним стандартом. ( кадри 1 вересня)
У 5 класі учні нашої школи вивчають другу іноземну мову (німецька мова) та інформатику.
Забезпечення наступності та здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до основної школи, є важливою передумовою успішного навчання школярів у 5-му класі.
Протягом року відвідувалися уроки з метою виявлення проблем в адаптації п’ятикласників.  
Слайд №12
З метою виконання запланованих заходів щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти  1 вересня 2013 року  було проведено педагогічну раду «Сучасні підходи щодо розв’язання завдань підвищення якості освіти в контексті нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» під девізом  «Для життя вчимося, не для школи».
На засіданнях всіх методичних об’єднань було розглянуто питання нової редакції Державного стандарту.  Вчителі обговорили відмінності чинного та нового стандартів; а учитель світової літератури розробила цикл уроків у 5 класі за новою програмою. Крім того на засіданнях МО суспільно – гуманітарного вивчалися питання  впровадження новітні мультимедійні технології та засоби викладання історії в 5 класі (Палажченко Н.В.)
Проведено психолого-педагогічний консиліум по адаптації п’ятикласників.
На сайті школи розміщено План заходів щодо впровадження Державного стандарту базової середньої загальної освіти.
 Слайд №13
 Не залишились без уваги і батьки майбутніх першокласників, п’ятикласників. Важливо, щоб саме батьки підтримували постійний зв’язок зі школою аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Тому було проведено заходи для батьків першокласників, а саме: день відкритих дверей, організовані консульпункти психолога, логопеда, першого вчителя, вчителів - предметників з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, п’ятикласників.  Проведено перші батьківські збори за темою підготовки учнів до шкільного життя. Створено «Куточок для батьків»,  де надаються різні поради, щодо навчання та виховання дитини.
Слайд №14
І на закінчення свого виступу я б хотіла побажати всім колегам оновленої сили, енергії, бадьорості, нестримних бажань творчості й переможності, шаленого запалу кохання й виваженого відчуття комфорту.


Відеофільм «Впровадження Державного стандарту в початкових класах».

Немає коментарів:

Дописати коментар